Opstart

Opstartssamtale

Når I har fået en plads og accepteret den vil I via mail blive indkaldt til en opstartssamtale, hvor pædagogisk leder, en medarbejder og forældre deltager. Her taler vi om jeres barn og hvordan den første tid vil være.

Indkøring i børnehaven

Når vi modtager nye børn og familier i børnehaven, lægger vi vægt på, at både I og jeres barn føler jer velkomne i huset. Vi synes, det er vigtigt, at både I og vi giver os tid til, at jeres barn kan falde til. De første 14 dage i børnehaven vil der være særligt fokus på at skabe tryghed for jeres barn, både til personalet men også til de andre børn på stuen.

Gode råd til mor og far

Vær opmærksom på at det kan være hårdt at starte i børnehave da der er mange nye indtryk, både de fysiske rammer samt nye børn og voksne at forholde sig til. Giv derfor jeres barn mulighed for at rumme de nye indtryk ved at skabe ro om jeres barn, når I kommer hjem fra institutionen.

Vi ønsker at skabe et godt samarbejde med jer som familie, dette gøres ved gensidig tillid og åben dialog. Hvis I skulle have undren eller spørgsmål er I derfor altid velkommen til at kontakte jeres barns primære pædagog eller det øvrige pædagogiske personale.

Det er vigtigt at vise overfor jeres barn, at børnehaven er en positiv/spændende ting. Det skaber tryghed for jeres barn, hvis barnet kan se og høre på jer, at I har tillid til børnehaven og dets personale.